Jubileumsklinikens Cancerfond presenterar

Västsvenska artister
mot cancer

För fjärde gången samlar vi Västsveriges bästa artister för en kväll till förmån för cancerforskningen.

Göteborgs Konserthus
24 November 2024

Detta är
Västsvenska Artister
mot cancer

Cancer drabbar oss alla på något sätt.

Västsvenska artister mot cancer är vårt sätt att lyfta fram allt det allvarliga som kommer med sjukdomen tillsammans med något som ger hopp och styrka: musik!

Detta är
Jubileumsklinikens
Cancerfond

Vi är en stiftelse som sedan 1952 haft som vision att långsiktigt finansiera livsviktig cancerforskning vid, och i anslutning till, Jubileumskliniken på Sahlgrenska Universitetssjukhuset.

Tack vare våra generösa givare delar vi ut över 18 miljoner varje år till forskningsprojekt, forskarmånader för kliniker samt resor till vetenskapliga konferenser.

Ett Västsvenskt alternativ
Med högkvalitativ cancerforskning här i Västsverige ökar chanserna för att få duktiga och engagerade medarbetare i vården, och därmed en ännu bättre behandling, om man själv, eller någon man bryr sig om skulle bli drabbad.

Resultaten från forskningen som sker här sprids sedan runt om i världen forskare emellan – allt för att kunna lösa cancerns gåta, bit för bit.

Årets artister!

Negar Zerassi

Den svensk-iranska stjärnsopranen Negar Zarassi har med sin varma och uttrycksfulla röst berört miljontals genom stora TV-produktioner och intima scenshower. Hon skapar en personlig gemenskap med sitt fylliga sound och unika närvaro. Negar har uppträtt som solist med Göteborgs Symfoniker, GWO och Malmö Opera, och hösten 2023 höll hon en slutsåld solokonsert på Stora Teatern. Vid konungens besök i Göteborg den 4 juni 2023 sjöng hon som solist före kungens tal.

Sissela Kyle

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

TBA!

Kommer snart!